[Epitesz-barkacs] kerekparos tema a francba
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2011. Ápr. 4., H, 21:40:55 CEST
egy másik (nem elektros) listán egy kevéssé barkácsos, de
élethivatásilag jogász elemezte ki az általam felvetett
problémát, és ezt Ti barkácsügyileg hogyan
oldanátok meg ?
*********************
a jogász írta
> > Felesleges vigyázni. Az utóbbi 10-20 évben gyártott kerékpárokkal és
> > lámpákkal gyakorlatilag lehetetlen kielégíteni az ezt szabályozó
> > KÖHÉM-rendelet előírásait (ez írja elő a kötelező tartozékokat, nem a
> > KRESZ!). :(
> >
> > http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh
> >
> > A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek: 116. §.
én válaszoltam:
> (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a
> lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
>
> no, ezt hogyan tudnád teljesíteni?
ezt meg elemzésként a jogász válaszolta:
>
Ez még egyszerű...
Egyik lámpa az egyik kézbe, másik a másikba és egyszerre bekapcsolom őket.
Utána felszerelem a keróra...
De a többi: pl. egy mai modern LEDes első pilácsot, amelyiket minden esetben
kormánybilincs rögzít, hogy szereled fel a kerékpár középvonalába (ott a
stucni, ami útban van)? Illetve ha 90 cm-nél magasabban van a kormányod, akkor
már szabálytalan.
Az elterjedt, nyeregcsőbilincses hátsó lámpákat sem teheted az úttesttől
számított 35-60 cm magasságra. Egy elterjedtnek tekinthető városi/trekking gép
kerékátmérője 65-70 cm; a láthatüóság miatt ennél magasabbra kell tenni, hogy
ne legyen takarásban...
Ezt a szabályozást kifejezetten a kb. 30 évvel ezelőtti, dinamós világítást
szem előtt tartva írták -amit gyakorlatilag senki nem használ nyilvánvaló
hátrányai miatt (pl. álló helyzetben nem világít)...
***********
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról