[Epitesz-barkacs] [***** SPAM 2.9 *****] Fukusima légifotók

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 5., K, 12:00:10 CEST

Hofferek Attila wrote:

> A sógornőm bevásárolta két budaörsi patika teljes készletét :-) Utána
> meg elolvasta, hogy milyen mellékhatásai lehetnek, meg alapban is
> miket okoz, a belső szerveknek, főként a pajzsmirigynek :)

Lehet kapni már ezt a sugárzó jód ellen bevetendő jódtablettát? Mert amit
jódhiányra lehet kapni, az a téma szempontjából annyit ér, mint halottnak a
pusszancs.

Én meg biztos, hogy nagyívben le fogom tojni az egészet, miután anno tuti
megszívtam csernobilt, és már volt pajzsmirigy problémám (műtét is). Azért fogom
letojni, mert volt olyan vizsgálat, aminél beadtak sugárzó jódot, valószínű pont
a 131-est, aztán valamennyi várakozás után oda kellett ülnöm egy gép elé, ami
egy képet készített az aktív pajzsmirigy-állományomról, mert hogy eddigre
felhalmozódott ott az összes.

Na most ez a diagnosztikai célú, direkt beadott jód131 nem is tudom, hány
nagyságrenddel, de minimum 9-cel nagyobb, mint ami nálunk Fukushima miatt
előfordulhat, és ettől nem lett plusz bajom.

A csernobilt is azért szívtam meg, mert pont akkor rengeteget dolgoztam
szabadban (csákányoztam a pincét), és annyira bírtam a gyűrődést, hogy esőben se
hagytam abba. Természetesen semmi hír nem jött, hogy picit is vigyázni lehetett
volna. Nincs adatom az akkori szennyezésről, de ma reggel egy szakemberrel
készült riportban a csernobili kibocsátást asszem milliószorosra vagy még többre
taksálta a fazon. Ráadásul sokkal közelebb van, és erre jött a szmötyi.