[Epitesz-barkacs] Fukusima légifotók

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 5., K, 12:26:05 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Nem úgy működik, hogy odateszel egy falat és az majd megállítja, itt
> több száz méter hosszan mozog a víztömeg, simán átugorja, ha nem tudja
> kikerülni.

Mit többszáz! A hullámhossz a nyílt óceánban többszáz km. Igaz, hogy a hullám
magasság csak fél méter. Na most, ha ez a víz torlódik össze úgy, hogy
30-szorosára nő a magasság, akkor ha harmincad részére jön össze a hullámhossz,
még mindig 10km-es a nagyságrend.

Szóval valahogy úgy néz ki a part felől nézve, mintha egyszerűen megemelkedne az
óceán szintje jókora időre. Ha ez a szintemelkedés 15m, akkor egy 20m-es fal
megállítaná, nem annyira dinamikus a jelenség. Simán kiömli a víz a partra.

>   Továbbra is fognak tengerparti, folyóparti városokat illetve
> patakparti házakat építeni, mert az egy jó dolog, az emberek
> szeretnek vízparton lakni, de emellé be kell vállalni azt a
> kockázatot, hogy időnként a víz az úr.

Én is bevállalnám szívesen. Talán olyanra is meg lehet építeni, hogy nem viszi
el a víz, csak elárasztja.

Szerintem az is megoldás az életvédelemre a partmenti gazdagabbaknak, hogy
beszállnak a yahtjaikba, és kimennek a nyílt óceánra. Ha kiérnek olyan messze,
ahol a vízmélység már km-es, gyakorlatilag nem éreznének semmit az egészből.

Valamint, ha valaki pártíz méter mélyre merül beljebb, és van egy órára vagy
mennyi időre oxigénje, az is megúszhatja. Végülis a katasztrófát az okozza, hogy
a víz erősen áramlik, és tereptárgyakat visz magával. Ha csak egy sima lankás
partszakasz lenne bármilyen tárgyak, fák... nélkül, élve is túl lehetne vészelni
a vízen lebegve.