[Epitesz-barkacs] Keresek gumikábelt

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2011. Ápr. 6., Sze, 12:53:08 CEST

> Azért gondoltam, hogy az 5eres kábel nem lenne jó, mert ez nem egy
> villany ki-be kapcsolás, hanem mégiscsak hangfrekvencia megy rajta és
> mittudomén miért össze kapacitál egymással a sok ér, aztán ront a
> minőségen és a teljesítményen vagy stb....

Nem igazán tudom elképzelni. Ez a hullámellenásosdi leginkább ott számít,
ahol a hullámhossz összemérhető a drót hosszával. Nálad a hullámhossz még a
legmagasabb hangoknál is tíz kilométer nagyságrendű.

Ha gondolod, mérd meg a tekercsben a kapacitásokat két ér között, aztán
számold át impedanciára akár a legmagasabb hangnál. Messze nem összemérhető
a 8 ohmmal.

Palasik Sándor