[Epitesz-barkacs] nekem is 1f/3f motor okositas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Ápr. 7., Cs, 16:00:20 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.04.07. 15:08:51 +2h-kor írta:

> A rajzodon az van, hogy 1500W-os a motor. Pont arra számoltam ki a kb
> 55uF-od.
> Szóval asszem nálad 400V-os 50uF-os lehet a kondi. De legalább 35uF.

2db párhuzamosan kötött kondi van rajta és mindkettőnél egy bilincs alatt
vannak
a uF értékek, és a bilincs rozsdája miatt már nem tudtam a kondi
műanyagházáról leolvasni

> Ha van kéziműszered, meg is tudod mérni árammérés nélkül:
> Sorbakötöd pl egy lámpával, aminek ismered az áramát. Pl egy 100W-os izzó kb
> 0,43A-t vesz fel.

> A kondin ez az áram feszt ejt anélkül, hogy az izzón számottevően csökkenne
> a  fesz.
> A kondifeszt megmérve:
> C=i/(U*omega), ahol i az izzó árama, omega meg 314 (rad/s), U meg a
> kondifesz  V-ban.
>
> Persze, ha azért kérdezed, mert elszállt a kondi, és ki kéne cseréln, akkor
> ne  csináld meg a mérést. :-)

szerencsére  még nem szállt el a 2 kondi egyike sem, de azt már látom,
hogy a 20évvel ezelőtt elfelejthetetlennek hitt emlékmorzsa ma már
vagy elveszett, vagy csak annyira leiszapolódott, hogy nem találom :-(