[Epitesz-barkacs] megiscsak 1fazisu ? Re: nekem is 1f/3f motorokositas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 7., Cs, 15:02:32 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> hááááát, mégiscsak  1fázisú :-(
>
> digi  200ohmos állásában
>
> U1- U2 között 2,2 ohm   a főfázis
> Z1 - Z2 között 3,8ohm    a segédfázis állandó üzemben
>
> W1 -W2 között üres (szakadást érez)
>
> és csak azért tették 3fázisú kapcsolótáblába, hogy
> irányt is  lehessen könnyen átkapcsolni

Ha aszimmetrikus a tekercselés, akkor nem célszerű irányt váltani, le fog égni.
Legalábbis, ha rendesen meg van terhelve, illetve a kondi se igazán passzol majd
a segédfázissá avanzsált főtekercshez.
(Azért csinálnak aszimmetrikus tekercselést, mert ezzel megnő a segédtekercs
fesze, és megváltoznak a szögeg. A kondi árama mindig merőleges a feszültségére,
siet ahhoz képest. Ezzel az aszimmetriával közelebb lehet hozni a kondi, így a
segédtekercs áramának a szögét ahhoz, ami akkor lenne, ha tisztán kétfázisú
hálózatról üzemelne a motor.

> most már csak azt nem értem, hogy a 0,98 cosfi-t miért írták rá,
> ha 1980VA  és 1500W adatokból ilyet csak blöffölni lehet?

Lehet, hogy az 1980VA csak a motorra vonatkozik, és ha a kondi is ott van,
együtt a kettő a kondi kapacitív árama miatt jobban néz ki kívülről. Ha
összehozod, és elé rakod a kis fogyimérőt, lehet, hogy meg is mutatja, hogy
valóban, egész jó a cosfi.