[Epitesz-barkacs] FÉG V4.2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 13., Sze, 09:55:44 CEST

vajk fekete wrote:
> 1. szerintem haztartasi viznek az 5 bar bazi sok. a haztartasi
> szerelvenyek uzemi max nyomasa 6, probanyomasa 10 bar. 3-4 boven eleg
> kell legyen.

Hát lehet, de itt akkor működött minden frankón, amikor valamit elkúrt a
vízművek, és jó nagy volt a nyomás. Aztán beüzemelték a tétényi fensíkon az új
víztornyot, azóta sokkal szerényebb, bár időben változó. Ezt se tudom, hogy
csinálják. Néha egész emberes a nyomás, máskor meg szerényebb.

> 2. a nyomascsokkento egy komoly hibaforras. van tobbfele, mindnek meg
> van a maga baja. pl vannak amik statikusan atengedik a nyomast, csak
> aramlas kozben tartjak a kulonbseget. meg a vizkotol, egyebtol
> eltomodnek, korlatozzak az aramlast, stb.

Lehet, de mindenképpen vannak biztos megoldások arra, hogy pl hegyvidéki
területeken szintvonalakkal osztályozott zónákban legyen valami elfogadható
nyomás, különben baj lenne. Lehet, hogy az alkalmazott holmik olyanok, hogy ha
meghibásodik, akkor inkább nincs víz, mintsem kinyomának valahova pl 30 bart.
:-)

Energetikailag biztos nem a nyomáscsökkentős módi a célszerű.