[Epitesz-barkacs] Térkő

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2011. Ápr. 14., Cs, 10:59:53 CEST

Sziasztok,
Még mindig csak fejben folyik az otthoni térkőkészítés :)
Vettem 30x30-as sablonokat még az ősszel (10 db-ot), összebarkácsoltam egy
rázópadszerűséget is, de még nem próbáltam ki.
Az egyik elvi problémám a beton felület színezése. Az a kapható színezőpor,
amit bele kell keverni a betonba, marha drágának tűnik még akkor is, ha csak
a felső (sablonban az alsó) 5 mm-t festem is meg vele.
Most azonban eszembe jutott, hogy hallottam már olyat, hogy javítandó a
betonfelület kopásállóságát javítandó, üvegtörmeléket kevertek a betonba.
Ha berakok a betonkeverőbe néhány gyerekfejméretű kavicsot, meg
visszanemváltható borosüveget, és jó sokáig pörgetem, akkor összetöredezik
és "gömbölyödik" vajon annyit az üveg, hogy hozzákeverhetem a beton
járófelületéhez? Vagy mivel lehetne apróra összetörni? Valami forgó
kalapácsos izé biztosan jobb lenne (mint a kukoricdaráló).
A kérdés még az, hogy színben vajon észrevehető változást hozna-e az üveg.
Lehet, hogy ha nagyon nem is színezi meg, de adna egy érdekesebb struktúrát
a felszínnek, már az is elég lenne. Vagy lehet, hogy nem is kellene olyan
nagyon apróra összetörni az üveget, csak egyszer megcsiszolni a felületet,
hogy kiálló szilánk ne maradjon.
Vélemény?

KI