[Epitesz-barkacs] Térkő

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2011. Ápr. 14., Cs, 11:21:31 CEST

2011.04.14. 10:59 keltezéssel, Kormos Imre írta:
> Sziasztok,
> Még mindig csak fejben folyik az otthoni térkőkészítés :)
> Vettem 30x30-as sablonokat még az ősszel (10 db-ot), összebarkácsoltam egy
> rázópadszerűséget is, de még nem próbáltam ki.
> Az egyik elvi problémám a beton felület színezése. Az a kapható színezőpor,
> amit bele kell keverni a betonba, marha drágának tűnik még akkor is, ha csak
> a felső (sablonban az alsó) 5 mm-t festem is meg vele.

Én vennék akril betonfestéket, jól meghígítanám vízzel, és amikor már
száraz a betonkocka, a tetejét befesteném vele ecsettel. Jól beszívódik,
száradás után nem mossa ki senki, viszonylag olcsó.

> Most azonban eszembe jutott, hogy hallottam már olyat, hogy javítandó a
> betonfelület kopásállóságát javítandó, üvegtörmeléket kevertek a betonba.
> Ha berakok a betonkeverőbe néhány gyerekfejméretű kavicsot, meg
> visszanemváltható borosüveget, és jó sokáig pörgetem, akkor összetöredezik
> és "gömbölyödik" vajon annyit az üveg, hogy hozzákeverhetem a beton

Jó zajos lesz de szerintem működhet.

> járófelületéhez? Vagy mivel lehetne apróra összetörni? Valami forgó
> kalapácsos izé biztosan jobb lenne (mint a kukoricdaráló).
> A kérdés még az, hogy színben vajon észrevehető változást hozna-e az üveg.

Nem. Cementes lesz és az meg szürke. A cement részét kell színezni a
betonnak, az látszik.

Szerintem még azt sem.
--
Hofferek Attila