[Epitesz-barkacs] lanchajtas ?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Ápr. 15., P, 16:36:09 CEST

régebben Danuvia, Berva benzinmotorokon a főtengelyről
lánccal vittek át az energiát egy nagyobb láncfogú kerékre
(amin a kuplung is volt)

nekem egy lánchajtásra volna kívánságom, ami kb 3000f/p
főtengelyről (kb 60cm3 benzinmotor) adná át at energiát
kb 2kW-ot   egy 5 - 6000f/p 0,8kW és egy 1500f/p 1,5kW -ot
villanymotorra

amit tapasztaltam: az 1440f/p 1,5kW villanymotornál
lánccal hajtottam körfűrészt, ( hagyományos campingkerékpáros
lánckerekettel ) láncszakadás nélkül

a 18sebességes (elől 3 , hátul 6 fogaskerekű ) Simano vagy hasonló
láncok mit bírnak el, ha a hagyományos parasztkerékpárláncok
ezt a terhelést elbírják ? ( zaj nem érdekel, az nem kizáró ok )