[Epitesz-barkacs] 12 V tap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 15., P, 22:23:05 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Öcsémék a kivitelezők a dologban. Az egész valami művészeti projekt:
> kiállítás a tóban.
>
> Egyszerűen csak kérdezte, miképp lehetne az öles gumikábeleket
> kiváltani, mert van olyan hely, ahol csak a 30 m kábel 180 eFt lenne
> :-(

Akkor mégis lehet változtatni ahhoz képest, amit a tervez megálmodott?

> lehessen szabályozni. Nem nagy varázslat, hiszen egy táp többnyire
> feszültésgosztóval ért véget és ez adta az összehasonlító jelet a
> referenciához képest. Ennek a feszosztónak vezették ki külön a két
> végpontját.

Ha nem úgy van a táp megcsinálva, hogy fogadja a diffjelet, akkor nem olyan
egyszerű a dolog. Sima tápokban ugye van egy gnd, és van a fesz-visszavezetett
jel. Itt meg ugye a túloldalon, ahol a fogyasztó van, a gnd is más potenciálon
van. Persze a dolog megoldható.

Sejtem, hogy azért kéne megoldani, mert ha a termikusan megfelelő kábel menne,
pl 2x2,5mm2 már szabad levegőn is elviszi a delejt, azon bizony 25A-nél már 12V
a fesz-esés 30m-en.