[Epitesz-barkacs] 12 V tap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 16., Szo, 11:49:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a rajzon feltételezed, hogy stabil 13V lenne a terhelés környezetében

Én azt tételezem fel, hogy ismert a max terhelés, a kábel erre van méretezve,
azaz a betápon előállítható az a fesz, ami a max terhelésen a végponton kb
13V-ot ad.

Meg azt, hogy ha bármelyik lámpát lekapcsolják, akkor lesz helyette egy sötét,
ugyanakkora terhelés bekapcsolva azonnal. Szóval ezzel az állandó terhelés áll
elő.

> viszont (szerintem) fényforrásonként van a gond, mert kb 10 hordó
> kellene, mint egy hálózaton pl. 1 trafótól megy a fűzér

Miféle 10 hordó? Itt mindössze 300W-ról van szó! Ha egyben van, egy vödör víz is
elég. Én pl legutóbb kb 200A 20V-ot terheltem bele egy vödör vízbe, igaz, csak
mérési célból. Nem lett a víz forró.

Műanyaghordóba betoltam már 120V 150A-t tartósan (órákig). A párolgás
megoldotta, hogy a víz tartósan megállt valami jó forró állapotban. Ez egy 120
literes műanyag hordó volt, a teljesítmény meg ugye 18kW volt!

Szóval nem kell a vizet lebecsülni. Ráadásul itt maga a tó rendelkezésre áll,
amit 300W-tal még egy szegletében se lehet érezhetően meglangyosítani. A fesz
olyan kicsi, hogy nem kell szigetelten belelógatni az ellenállást a tóba, lehet
ala natúr. A tápegységnek kell bizonságosan leválasztottnak lennie. De ha kicsi
műanyag vödrökbe, más kis műanyag edényekbe lógatják a terheléseket, mert
darabja csak 20-50W-os, az is tök megfelel.