[Epitesz-barkacs] kenyersuto kemence

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 23., Szo, 00:28:36 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazából egy 40x40 -es ajtó lehetővé tenné nád, kukoricaszár, venyige
> használatát
> és láttam, hogy pl. ciromosládákba dobált aprófadarabokat "kalodázva"
> egy - egy mozdulattal bekerülhet a kemencébe

Én ezt elhiszem, de egy kemence építése egy egész komoly projekt, és akkor éri
meg, ha valami értelmesre (kenyérsütésre pl) használják. Különben szerintem
luxus.

> a vizeskazánban kevésnek bizonyul  a 160 literes vízmennyiség ( 6
> liter/perc mellett  még 30perces átfutási idő sincs, mert nincs 500 -
> 1000 literes pufferem )

Nagy víztárolótartályt sokkal könnyebb összehozni, mint nagy kemencét. Aztán azt
is vedd figyelembe, hogy a víz fajhője tán a legnagyobb (kJ/kg-ban biztos).

> viszont van 20db villanyfűtési hőtárolótéglám, amivel kibélelnék egy
> kemencét mert az 700 - 800 vagy mégtöbb celciust is elbírna, ez is
> tudna pufferelni,

Gondolom még nem mérted meg a hőkapacukat (J/darab*K) Szerintem is csak úgy tud
sok hőt tárolni egy ilyenből összerakott tömb, ha piszkosul felhevíted. Na de az
nem megy akármivel.