[Epitesz-barkacs] kenyersuto kemence

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Ápr. 23., Szo, 07:35:37 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.04.23. 00:28:36 +2h-kor írta:

> Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Nagy víztárolótartályt sokkal könnyebb összehozni, mint nagy kemencét. Aztán
> azt
> is vedd figyelembe, hogy a víz fajhője tán a legnagyobb (kJ/kg-ban biztos).

> Gondolom még nem mérted meg a hőkapacukat (J/darab*K) Szerintem is csak úgy
> tud

igen, valóban nincs még kimérve

csak " sacimetriával " abból indultam ki, hogy villanysütők fűtőbetétjével
pl, ehhez hasonló  http://www.rotovill.hu/images/cikkek/WHHH/HHHFTB001.jpg
( majdnem sárga izzással ami azért sajna még 1000celsius alatti )
melegítenek benne éjszakai (vezérelt) árammal,

és 22db ilyen tégla van felhevitve max 8óra idő alatt, hogy kifűtsön egy
szobát 24óra hosszan, és ezeket hőtárolós kályhák (elekthermax) voltak 4
meg 6 kw-osak

16óra x 4kW = 64kWh, saccra 1 tégla  64kWh / 22db =  2,9

1db ilyen téglát a gáztűzhely középső lángjára tettem
és a gázlángot kibírta, de még nem próbáltam ki, hogy egy tűzhelyben
a samotttégla helyett mit bírna