[Epitesz-barkacs] hidrofor tartalyok

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Ápr. 26., K, 09:52:18 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2011.04.26. 06:42:22 +2h-kor írta:

> Na most ezt nem értem. Hogy lehetne nyílt tartályos pufferelést
> beletenni, amikor a szivattyú tud 4,5 bart is? Minek?

mivel az egyik korabbi eletemben vizellatassal foglalkozo helyen voltam,
kicsit maskeppen latom

hegyoldalon  a vízművek is nyílt tartályokban pufferelnek, és
csak "rásegítenek" a nyomástartáshoz.

például: nekem 14m mélyen van a búvárom, 12m mélyen a vízszint,
és a felszinen 2m magasan van a tartály

az én búvárom 35méteréből (max 3,5bar)  a fenti 14m már "megemésztődik"
és ha innen nyitnék egy csapot, akkor  már csak a 35m - 14m  = 21m marad
emiatt max 2,1bar lenne a csapomnál, és akkor is csak pisilni tudna
( ha a búvár pöfögne a hidrofortartályba ) és ehhez is a mélyben
levő búvárnak kellene állandóan harcolnia

ha viszont a búváromról jövő csövet nem fojtogatom, akkor a búvár
700Wattos motorja 14m magasságba 6perc alatt felhoz 200liter
vizet a "víztározóba",  és nekem a házi vízművem már innen
tudja továbbnyomni, ha a gravitációs nyomást keveslem