[Epitesz-barkacs] hidrofor tartalyok

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2011. Ápr. 26., K, 13:26:08 CEST

Szervusz HJózsi!

Hát, az enyémek mindig szét akarnak rohadni. Igaz, van rézcső a
rendszerben, azt nem szeretik. Az egyiknek alu háza volt, az szépen
ragyásodik, mint a Mofém csapok kék fogantyúi. A másikban már most
rohad a csatlakozó horganyzott vas, pedig nincs ott két éve. Ez mind a
vízaknában, a fürdőszobában nincs ilyen gond.

> régi órák, toronyórák, autók, mittudomén miminidenek. A rugó pl egy autó
> szelepénél istentelenül sokszor van összenyomva, és a statikus erő is elég

Ha itt 20 mm utat akarunk, akkor érzésre legalább tízcentis rugó
kellene, persze két darab. Nem valami filigrán szerkezet lenne.
Különben lehetne gerendára is függeszteni, és akkor húzó rugók
kellenének, ami egyszerűsíti. Persze biztosítéknak tennék azért bele
valami fix határolást a max. elmozduláshoz.

Különben ha nem lenne szigetelés a bojleren, az egész
vízszintérzékelés megoldható lenne kopogtatással. (én még most sem
kapcsolni akarok ez alapján) Akkor persze gyöngyözne, ahogy telemegy
hideg vízzel, ami nem jó.

> (Persze afelől nincs kétségem, hogy Balázs ezt a kompresszoros módit nem
> fogja megcsinálni, de érdekes megoldás lenne.)

Nálam is van már állandóan nyomás alatt kompresszor, de azért ez
előbb-utóbb teljesen lakóház lesz, és akkor nem lesz már itt ilyen.
Különben lehet, hogy hagyom az egész vízszintmérést a fenébe, és
inkább Mágus nyitott tartályán gondolkodom.

Abból a tartályból egy kicsi al-hidrofor szívná a vizet, ha megnyitom
a csapot. Az viszont a kicsi tartály miatt sűrűn kapcsolna ki-be.
Mennyire jól bírják ezek a tartállyal egybeépített szivattyúk a sűrű
kapcsolgatást?

szia: Balázs