[Epitesz-barkacs] hidrofor tartalyok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 26., K, 12:48:30 CEST

vajk fekete wrote:
> en nem erolkodnek ezen. ezer meg egy problema lehet egy ilyennel. a
> jo oreg mmg nyomaskapcsolo az aknaban siman elmegy 30-40 evet, kb ket

Lehet, hogy én sem, de egy rugó is elmegy akármennyit. Vannak borzasztóan régi
órák, toronyórák, autók, mittudomén miminidenek. A rugó pl egy autó szelepénél
istentelenül sokszor van összenyomva, és a statikus erő is elég nagy, és szinte
sosem megy tönkre. Kb 60kp/mm2 a max igénybevétele pedig!

Szóval érdekességként nem is biztos, hogy olyan szar dolog a bojler súlya
alapján matatni a szivattyút. Hátránya: kézzel is be lehet avatkozni. Megemelem
a bojlert 20 kilóval, ettől elindul a szivattyú, és betölt még 20 liter vizet.
:)

de mondok még vadabbat: ha van egy állandóan üzemelő kompresszor (mint ahogy
nálam állandóan nyomás alatt van), nincs akadálya annak, hogy a bojlert fentről
ez a kompresszor táplálja, szóval a nyomást ez szabja meg, a bojlerben lévő
vizet meg a súlya. :-) Ha netán átmenetileg nincs áram, a boljer csaknem összes
vize kihasználható alig csökkent nyomáson. Feltéve, hogy elég nagy a légtartály.

> a hajdu boylerben az a szep, hogy minden csatlakozas az alaplapon
> van. ha kell plusz cso, pl a tetejere a levegohoz, akkor fursz az
> alaplapra egy plusz lukat, beteszed a csovet ami feler a tetejeig,
> behegeszted/forrasztod, es kesz. a tartalyt nem kell kifurni.

Én is erről beszéltem, sőt, Balázs le is írta, hogy a melegvízcsövet erre tudná
használni. Az ugyanis bent a bojlerben felmegy a tetejéig.

(Persze afelől nincs kétségem, hogy Balázs ezt a kompresszoros módit nem fogja
megcsinálni, de érdekes megoldás lenne.)