[Epitesz-barkacs] helium hol ?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2011. Ápr. 27., Sze, 11:40:17 CEST

2011.04.27. 11:29 keltezéssel, Auth Gábor írta:
> Hidrogént hamar elő lehet állítani vízbontással jópár lufifelfújásnyi
> mennyiségig, jövőbemutató dolog lenne hélium helyett hidrogénnel tölteni
> a lufikat, mert a hidrogén könnyen előállítható vízből, s víz van -- a
> héliumhoz képest -- szinte korlátlan mennyiségben.

Régen ezzel töltötték. Fateromék gyufával robbantgatták kiskorukban. Ha
egy lufinyi hidrogén levegővel megkeveredik mondjuk tegyük fel a
stöchiometrikus arányra, vagy a legnagyobb robbanási végnyomást adó
arányra (ami kicsit kövérebb a stöchiometrikusnál) és begyújtod, viszi
az ujjadat, tán még a kézfejedet. Egy robbanásbiztos lámpát (kb fél
liternyi gáz) láttam szétrepülni, szerencsére robbantókamrában.