[Epitesz-barkacs] merre vezessem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 2., K, 09:00:21 CEST

Pataki István wrote:

> Sajnos ajtók vannak közben, és állati rombolással lehetne csak
> alámerülni. Egyébként is a lambéria alulról fölfelé van rakva, így
> teljesen le kellene szedni, bármit is kellene alul csinálni. Fölül
> viszont, a hagyományos fűtéscsövek miatt van egy kb. 15cm-es kiugró
> takarás, ami a mennyezettől majdnem az ajtó tokokig ér le. Én már
> kihasználtam a teret a villanyvezetékek újrahúzásához, ott megy a
> kábeltv, a telefon, a net. Ezért is aggódom a víz miatt.

Én azért nem aggódnék, mert nem lenne toldás az adott szakaszon.
Ha van elég hely, annak sincs akadálya, hogy az adott térben valam elválasztást
adó kábelcsatornába rakd a két csövet - ahogy Vajk írja, "kabátban". (Legföljebb
meleged lesz, ha kabátban dolgozol. :-) )

> Most leginkább az ötrétegűre hajlok, ha kötés nélkül vezetem végig,
> akkor talán megfelelő biztonságú lesz. Sajnos láttam már az áruházban
> kitett tekercseken csúnya külső sérülést, nagyon végig kell nézni,
> vásárláskor mit vesz az ember.

Lehet, hogy a mechanikai biztonsága miatt ebben a spéci helyzetben én bizony
mégis a rézcső mellett döntenék. Az azt is kibírná, ha valaki odaverne
kalapáccsal, annak is az éles felével. Külön előny, hogy ennek a szerelésére fel
vagy készülve. És ugye mégse egy ház teljes becsövezéséről van szó, csak két
darab egybecsőről. Nem fog anyagi romlásba dönteni.

> A sarkokban lesz csak kis gond, mert elég kis ívre kell hajlítani, és
> csak rugóm van, azt végig kell tuszkolni a hajlítás helyéig. Cserében
> nagyon szép íveket lehet csinálni.

Ez komoly érv, bár szerintem ezesetben mégis lehet megszakítás. A réz
fittingekből nagyon kis ívűek is vannak, és a forrasztás az ónpasztával
meglehetősen biztonságos kötést ad nyomáscsökkentés nélkül is.