[Epitesz-barkacs] betonozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 14., V, 11:39:46 CEST

Zsiráf wrote:

> Attól, hogy régen a kalákában épített házaknál nem így csinálták, még
> nem jelenti, hogy az volt a jó.

Nem is mondtam ilyet, sőt, nem is gondoltam.

> Normálisan méretezett házaknál a
> talajviszonyoktól függően régebben is elkészült egy sávalap+vasbeton
> lemez (vagy csak a vasbeton lemez) és arra falaztak, majd a falak
> között a lépésálló szigetelésre került az ún. szerelőbeton.

Lehet, de ezen a környéken szinte sziklára lehet építeni. Irdatlan meló kiszedni
egy pince helyét. Persze lehet, hogy kicsit arrébb más az ábra itt is. Pont ezt
nem figyeltem meg. Nálam a gép anno nem vállalta a pincét. Persze biztos lett
volna nagyobb, erősebb gép is, de az annyival volt drágább, hogy nem vágtam
bele.

Na aztán régen pl nem volt zsalukő. Pedig a technológia ismert kellett legyen,
mert födémbéléstest az volt, és a kettő nagyon hasonló műfaj. Mikor jelent meg a
zsalukő?