[Epitesz-barkacs] betonozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 15., H, 16:08:42 CEST

Balázs Bámer wrote:

> van bőven. Nem szívesen bontanám. A sors fintora, hogy még a betonvas
> kiírása előtt a tulaj is belebotlott ebbe a honlapba:
> http://vasbetontervezes.shp.hu/hpc/web.php?a=vasbetontervezes

Ezt a módit régen is hallottam, olvastam is róla. Szerintem nem az igazi.
Pontosan tudni kell hozzá, hogy hol vált a betonban a nyomaték előjelet, ott van
a vas átmenet lentről felfelé.

Én csak 1 ilyen elven működő áthidalóvasalást csináltam, és lett is a végén
benne repedés. A többi úgy készült, hogy felül-alul végigmegy vass, meg
kengyelek... Azokkal nem volt gond.

Én az élőmunkát is számítanám. Ma ugye lehet kapni hegesztett vashálókat,
azokkal elég haladósan lehet betonlemezeket vasalni. Persze biztos kell valami
függőleges is, ami kengyelszerű, szóval óriásit nem érdemes rajta anyagban
spórolni.

> Főfal mellett lesz a lépcső, a lépcső másik oldalán 2 20*20-as zsalukő
> oszlop kibetonozva tartja a monolit szabad végét. Ide került pér szál
> huszas betonvas is (-: a monolit födémbe illő részeit egy-egy plusz E
> gerenda tartja, azaz ott kettő van egymás mellett.

ez az utóbbi volt, amire rákérdeztem igazán. Hiába marha erős a kieg darab, ha
az, amire támaszkodik, az nem elég erős. Én is megdupláztam a lépcsőnek
kihagyott rész melletti E gerendákat.

Viszont nem monolit beton lett a köztes rész, hanem alázsaluztam csíkokban
keresztbe, aztán beton-béléstestek kerültek oda, és bevasalva a zsalucsíkok
fölötti részt kibetonoztam. Szóval az egész rátámaszkodik a duplagerendák külső
tagjára. A falnál lévő rész bekötve a koszorúba.

Ez a zsalukőoszlop azért durva. :-) De legalább biztos nem fog leszakadni.