[Epitesz-barkacs] ekszij

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 15., H, 16:18:58 CEST

vajk fekete wrote:

> 1. Huzamos hasznalat eseten lekapcsol, jo sokat kell varni hogy
> ujrainditva ne alljon le par masodperc mulva. Mar tekertem feljebb az
> aramkorlaton, de igy is. A motor ekozben langyos kivulrol.

Mitagadás, már a bekattanó relé miatt is asszem ezt a cuccot kivágnám a francba
belőle. Ez biztos, hogy rosszul van méretezve. Hacsaknem hőség van nálad, de ez
sem indok, hogy ne bírja tartósan. Gondolom nem kamionszám vágtál vele fákat
apróra.

> 2. Viszont az ekszij es a tarcsa tok forro, alig allja a kezem. A
> furesz feloli tarcsa is!
> 2.1. Mi a szokasos uzemi homerseklete egy szijhajtasnak? Lehet hogy
> tok normalis a 60 fok kornyeke?

60 foktól még nem aggódnék. Ez érdekes, nekem a fém-fűrészgépen (ami keresztve
vág szálanyagokat) szintén melegszik a 2 ékszíjtárcsa, pedig ez komótosan forog.
Végülis érthető: jó sűrűn ékelődik be meg ki az ékszíj.

Érdemes lenne változtatgatni az ékszíj-feszítést. Szerintem van valami optimum.
Ha túl laza, akkor nagy a csúszása, azért melegszik. Ha túl feszes, akkor meg
nagy az ékelődési hő, azért.

Úgy lehetne ráközelíteni, hogy ha terhelés nélkül járatva is nagyon melegszik,
akkor túl feszes, ha meg csak terheléssel melegszik nagyon, akkor túl laza.

> 2.2. Lehet hogy a motor a tengelyen at futi a tarcsat?

Nem valószínű, mert akkor a motort nemhogy megfogni nem tudnád, hanem már le is
égett volna.

> Ami otletem van:
> - megnezni a motorvedo bekoteset, eselyes hogy nem a konyv szerinti.
> A doksi szerint ha 1f a motor, akkor sorba kell fuzni a kontaktusait,
> hogy minden menjen aram.

Ezzel csak azt éred el, hogy mind a három bimetall melegedni fog, nem csak 1.
Szerintem mérni kéne az áramot, és összevetni azzal, ami erre a hővédő cuccra
meg van adva. Szeritnem túl kicsit raktak oda, vagy valami más probléma van.
Lehet akár beépítési probléma is. Pl burkolat alatt van a motorvédő, nem tud a
bimetallhő kijönni, az egész felforrósodik, úgy érzi a cucc, hogy a környezeti
hőmérséklet már 70 fok vagy több, és ezért kapcsol le. Persze ez csak agyalás.

> - megnezni a motor ventijet, hogy minden ok-e.

Ez egyből szembeötlik: gondolom a végén van, radiális átáramlású, és fújja egy
burkolatelem segítségével kívülről hosszában a motort. Ezt menet közben is lehet
érezni.

> - valahogy csekkolni hogy a motor releje jol mukszik-e. annak a
> hibaja okozhatja a legalabb reszben fentieket?

Pl lehet az is, hogy szarul kötötték be, vannak laza kontaktok, amikben
többlethő fejlődik.