[Epitesz-barkacs] födém

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 17., Sze, 10:47:15 CEST

vajk fekete wrote:
> nem az volt a lenyeg, hogy mibol van, hanem hogy mennyi helyed van a
> mutatvanyra?
>
> amit leirtam, ugy nem marad benne levego! a hungarocellnek a teteje
> lesz lepcsos, de ott majd hozzasimul a beton es kesz.

Nekem is ez a megoldás tetszik azzal az eltéréssel, hogy semmi akadálya a
hungarocellben a lépcsőknek a megszüntetése. Nem túl nagy melóval akár tök síkra
is készíthető a teteje.
Ez a módi lenne az, ami a legkisebb többletsúlyt pakolja a meglévő födémre.

Nekem is van ilyen problémám, igaz, E gerendás födémmel. Az első ilyen födémet
alátámasztás nélkül betonoztam, és mivel az E gerendák magukban felfelé
domborodtak, utánanézés, ellenőrzés nélkül azt gyanítottam, hogy betonozás után
lesznek pont egyenesek. Nem azok lettek. A következő, fölötte lévő, hasonló
födém már jó lett, mert azt rendesen alátámasztottam. Mondhatnám, hogy ezzel az
alatta lévő is vizsgázott, mert a fölötte lévőnek a súlya az ő betonozásának a
megkötése előtt ránehezedett az alatta lévőre, de meglepően mereven állt ellen.