[Epitesz-barkacs] elo hidak

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Aug. 23., K, 09:08:15 CEST

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2011.08.23. 08:18:51 +2h-kor írta:

> Le merem fogadni, hogy nem tudnad par szoban elmondani, mi is az a
> cookie valojaban.
> Azt meg foleg, hogy miert szar.

----------
A "cookie" (eredeti jelentése: "süti") olyan fájl, amelyet az interneten
felkeresett szerver helyez el a kereső gépen. Ez teszi lehetővé, hogy amikor
valaki például újra rákattint valamelyik internetes könyváruház website-jára,
akkor annak szervere már ismerősként üdvözli őt. A szerver érzékeli a korábban
elhelyezett "cookie"-t, és ebből már a tudja, hogy annak a számítógépnek a
használója, ahonnan most újra keresik őt, előzőleg már megadta a
hitelkártyaszámát, postacímét.

A nem kívánatos "cookie"-k ellen lehet védekezni az internetes keresőprogram
beállításainak megfelelő módosításaival, de az emberek legtöbbje ezzel nem
bíbelődik, hanem elfogadja a gyári alapértelmezést, amely szerint a számítógép
"minden cookie-t elfogad".
-----------

a www.magyarorszag.hu -ra feljelentkezéshez  kb 2001-ben úgy adtak nevet és
jelszót,
hogy postai uton kérelmezni kellett.anyám nevével taj számmal, adóazonosító
jellel és
egyéb igazolással.  Megkaptam, és a bejelentkezés nem sikerült

telefonon távvezéreltek, hogy vegyem lejjebb a "biztonsági szintet", mert nem
tud a gépemre visszaírni

"magas" szintről levittem "közepesre", az is kevés volt, le kellett "teljesen
alacsonyra", mégsem
sikerült nekik, végül kiderült, hogy azért nem sikerül a vinyomon a macerálás,
mert
az IE5.5 kellene nekik, és az én IE4.0-ám azokat a vinyomacerálásokat nem
hajtja végre,
amit ök szeretnének macerálni.