[Epitesz-barkacs] elo hidak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 24., Sze, 09:04:12 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Van egy csillagászok között mesélt urban legend, ami akár meg is
> történhetett... :)
>   Valamelyik amerikai nagyvárosban volt egy hosszú éjszakai
> áramszünet, és az emberek másnap elkezdtek telefonálni a rendőrségre
> és a helyi rádiókba, hogy fura fénylő valamiket láttak az égbolton.
> Aztán kiderült, hogy soha nem látták még a csillagokat.

Lehet, hogy az, de simán el tudom képzelni, hogy rengetegen nem látták még.

Nálunk azért jobb a helyzet, de így is a fejemet fogom, amikor még hírességek
(na jó, celebek) jönnek a dumával, hogy ufó így, meg ufó úgy. Mert ha látnak egy
mozgó fénypontot, azt el se tudják képzelni, hogy valami műhold vagy űrállomás
legyen, biztos ufó. Sőt, vannak ezek a mostanában divatos felbocsátható lámpák,
amik házi ünnepek alkalmával röpködnek az égen, ezek is ufók. :-)

Na aztán az már a csúcs, hogy jön a csillaghullás ideje, és mondja az asszony a
tévében: kiderült, hogy ez egy meteorit, pedig csillaghullásnak néztem először.
:-)))

Hát szóval itt tartunk agyilag. A zemberek szó szerint értik a csillaghullást.
Vagyis sok ember van, akinek halovány fingja sincs arról, hogy mi a fene is egy
csillag, hogy az mekkora, meg hogy a Föld mekkora, meg a hold és ilyenek. Akkor
sem, ha amúgy szeretnek pl asztrológiával foglalkozni. Pedig ott azért legalább
ilyen alapvető dolgokat meg lehetne tanulni a sok baromság mellé, legalább ez az
előnye meglenne. De nem! Ott se esik le a tetanusz!