[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2011. Dec. 10., Szo, 11:22:32 CET

adott a venti, aminek a motorja gyarilag 0,25A-t vesz fel.

betettem elé (vele sorbakötve) egy 12V 3W-os karacsonyfaegőt,
ami igy kb 0,25A-es.

több óra utan a karacsonyfaégő kiegett, hiszen arra gondoltam,
hogy túlterhelés esetén hamarabb fog megdögleni az izzó,
mint a tekercsben cserélhetetlen hőbizti. Ez az elgondolásom
( legalabbis jelenleg ) szerintem igazolódott, új égő bele, és megy
tovább.

a kérdésem az, hogy ha melegszik a venti motorjanak a tekercse,
( mert pl. meleg levegőt szívott át a motor ) az amperméréssel is
észrevehető lenne ? ( más körülmény fel sem merült )