[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 10., Szo, 11:40:04 CET

Cser Tamas wrote:
> adott a venti, aminek a motorja gyarilag 0,25A-t vesz fel.

Elvileg, vagy mérted is?

> betettem elé (vele sorbakötve) egy 12V 3W-os karacsonyfaegőt,
> ami igy kb 0,25A-es.

Nem jó döntés. A motor nyilván névlegesen is üzem közben veszi fel kb a
specifikált áramát. Ha megszorul, meg induláskor nagyobbat fog felvenni, és ezt
egy kis izzó már nem feltétlenül bírja ki.

A melegedés nem okoz áramnövekedést, inkább csökkenést - hacsaknem
csapágyhibából ered a melegedés.

Mi a célja az izzónak? Miért nem ellenállás, ha áramot akarsz mérni, és miért
nem kondenzátor, ha fordulatszámot akarsz csökkenteni?