[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2011. Dec. 10., Szo, 12:46:53 CET

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2011.12.10.:

> Elvileg, vagy mérted is?

egy "silver crest" digi fogyimérő " hitelessége " olyan amilyen
ezzel mértem 0.24A és 37Wattot
gyári leírás mond 0,25A-t és 37Wattot

> Nem jó döntés. A motor nyilván névlegesen is üzem közben veszi fel kb a
> specifikált áramát. Ha megszorul, meg induláskor nagyobbat fog felvenni, és
> ezt  egy kis izzó már nem feltétlenül bírja ki.

igazából ez a megszorulás az, ami a tekercsbe beépített hőbizti halálát
okozni tudja, ami egy bizonyos amper felett is kiolvad véglegesen

több motor  "hőbiztis" halálát okozta már (túl)terhelés, megszorulás, akármi

> A melegedés nem okoz áramnövekedést, inkább csökkenést - hacsaknem
> csapágyhibából ered a melegedés.
>
> Mi a célja az izzónak? Miért nem ellenállás, ha áramot akarsz mérni, és
> miért  nem kondenzátor, ha fordulatszámot akarsz csökkenteni?

feszültséget csökkenteni nem szeretnék, inkább csak növelni a következő
( 230/12 V trafóval 230+12=242Voltra ) lépcsőben, hogy 220 volton
meglegyen a 230V,

azért lett izzó, mert "ez van", ez tűnt a legkönnyebben elérhetőnek,
legolcsóban detektálható 20m távolságból, és ezeket a karácsonyfaégőket
már használaton kívül lettek helyezve, családtag is egy E10 menetes
égőt ki tud cserélni első hibabehatároláskor

igazából olyan autómata biztosítékot még nem találtam, (persze lehet,
hogy rosszul keresgéltem) amit 0.15 - 0,30 - 0,4A -re finoman hangolni lehet,
hogy hol dobja el magát