[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 10., Szo, 23:05:38 CET

cst wrote:
> ami hivatalosan füstelszívó, az a kémény tetejére vegyestüzeléshez
> 147ezer-ÁFA, és van ami 400celsiusos füsthöz 870ezer+ÁFA

Egyszerűbben is elmondhattad volna, hogy füstelszívónak kell. :-)

Olyasmit, ami maró és/vagy forró gáz, olyasmi ventivel szoktak elszívni, ami
olyan csigaház alakú, radiális átáramlású lapátrendszere van, és a motornak
semmi köze a közeghez. Tengely nyúlik be ebbe a térbe, és itt csak a lapát van.
Középen szív a motorral átellenes oldalon, és a kerület mentén van egy helyen a
kiömlőnyílás. Láttam ilyet vegyi sorról bontottat. Hát valami iszonyat, ahogy
kinézett. A motoroldali rész teljesen egybe lemez. A kellemetlen térben nincs
csapágy se, semmi se, csak a csigaházban forgó lapátrendszer.

Nem tudom, hogy van-e ez piciben, de mivel ezek többnyire ipari alkalmazásúak,
persze, hogy nem olcsók. Vagyis nem valószínű, hogy 1-2 ezer Ft-os is van. De az
se biztos, hogy pártíz wattos van. Szét kell nézni. Szerintem ilyen helyre tök
alkalmatlan olyan venti, aminek a motorja csapágyastúl benne van a szaros
gáztérben.

> a most vett ketyerénél "csak" a lapát akadt meg,  és a túláramot sem

Ezt más okból is kellene megbízhatóan érzékelned, mert ha nem történik semmi,
még meg is lehet dögleni.

> lehet, hogy én vagyok maximalista, de ha egy hiba miatt
> levágná pl. egy automata kismegszakítót, akkor úgyis megnézném,

Nem, hanem eléggé felelőtlennek érezlek, hogy ilyen alkalmazáshoz ilyen
megbízhatatlan szart képes voltál az olcsóság miatt berakni. Ilyen helyre
olyasmit kellene berakni, ami akkor se akad meg, ha megszilárdul a füst, és neki
kell ledarálnia. :-)

Ha meg kültéri az egész, ezért nincs veszély, csak a fűtés fog kiesni, az is
elég ok arra, hogy megbízható cuccot rakj ilyen helyre.

Különben a kémény jobb lenne. Olyan kémény, ami nem látszik. De az is fontos
lenne, hogy füst se legyen, ezért ventillátor ahhoz kéne, hogy az égés tökéletes
legyen, füstmentes. Tehát légbefúváshoz, persze csak kültéri cuccban. Esetleg
másik venti felül, ami levegőt kever az égéstermékbe, hogy még a hőmérséklete
miatt se lehessen észrevenni kintről, hogy az bizony egy kémény. Persze áramban
el fogja fogyasztani azt a pénzt idővel, amennyibe egy kémény kerülne. :-)