[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

cst maguspr at freemail.hu
2011. Dec. 11., V, 12:03:15 CET

AMPERre IS és/vagy hőre IS elszállhat
pl. a HESTORE-nál  meg 2A-es is  TZ-P 90 / 2
Hőbiztosíték, 90°C, 250V / 2A, radiális

ha felakad a ventillátorom lapátja, és  a motor megáll, akkor zárlati
áram folyik, ami sokszorosa az üzemi áramnak

az én ventim EU ukrán kijev-ben gyártott noname
ismeretlen áramra is érzékeny hőbiztijének
életben kellene maradnia, akkor egy - két égő
már elszállhat akár 1A alatt, és az ismeretlen áramú
vélhetően életben marad

ha viszont az izzó általam cserélhető, akkor hamarabb túlteszem
magam akár néhányszor 50Ft-ért, mintha új ventit kellene vásárolnom
13500-ért

tehát nem az a bajom, hogy tűz ellen véd a hőbizti, hanem az,
hogy ki vagyok szolgáltatva egy szar 100Ft-os alkatrész
cserélhetetlenségének, és emiatt túlbiztosítanom kell,
hogy a vélhetően 2A-es bizti helyett már akár 1A mellett
is leálljon