[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 11., V, 13:07:41 CET

cst wrote:
> AMPERre IS és/vagy hőre IS elszállhat
> pl. a HESTORE-nál  meg 2A-es is  TZ-P 90 / 2
> Hőbiztosíték, 90°C, 250V / 2A, radiális

Nem biztos, hogy amperre száll el. A 2A a megszakítóképességet jelentheti,
amikor még nem keletkezik ív. Viszont, ha a hőfokot eléri, akkor árammentesen is
átmegy szakadásba.

> ha felakad a ventillátorom lapátja, és  a motor megáll, akkor zárlati
> áram folyik, ami sokszorosa az üzemi áramnak

Ez cseppet se biztos. Van olyan motor, pl cirkulációs szivattyú motorja, aminek
az áramfelvételében alig érzékelhető változás keletkezett nagyságban is,
fázisban is, amikor
- lefogtam a forgórészt,
- kivettem (!!) a forgórészt.

> tehát nem az a bajom, hogy tűz ellen véd a hőbizti, hanem az,
> hogy ki vagyok szolgáltatva egy szar 100Ft-os alkatrész
> cserélhetetlenségének, és emiatt túlbiztosítanom kell,
> hogy a vélhetően 2A-es bizti helyett már akár 1A mellett
> is leálljon

Nem vagy kiszolgáltatva, egyszerűen arról van szó, hogy ha ez elszáll, az esetek
zömében a motor nagyjavításra szorul. Pl csapágycserére, áttekercselésre
(menetzárlat).

Te hogy oldanád meg, hogy a tekercs belsejében, ahol a legmagasabb a
hőmérséklet, korlátozva legyen a hőfok, és cserélni is lehessen azt az
alkatrészt, ami ott érzékel? Persze olcsón kéne megoldani.

Ha ennyire zavar a dolog, akkor gondoskodj a csapágy karbantartásáról, a
ventillátorlapát elakdás-mentességéről.