[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 11., V, 13:14:21 CET
Auth Gábor wrote:
> Ez egy elég nagy tévedés. A tekercseken mindig ugyanakkora áram
> folyik... csak van, amikor hővé és mozgási energiává alakul és van
> amikor csak hővé tud alakulni.
>
> Az egyfázisú aszinkron motoroknál - ha a névleges terhelést 100
> százaléknak tekintjük, akkor az üresjárat áramfelvétele 90%, a
> félterhelés 95% a megszorult állapot pedig 150-200 százalék. A
Na azért így általánosan nem jelenteném ki ezt!
Egy normális (nem miniszuper) aszinkron motor startáram a névlegesnek kb a
6-szorosa, az üresjárási árama meg a töredéke, ha az tényleg üresjárás, nem kell
pl a saját hűtésére is valami mackós ventillátort is tekernie, és jók a
csapágyak is. Másrészt függ a fesztől is, mert ha alá van gerjesztve, akkor az
üresjárási áram egész kicsi is lehet ahhoz képest, mintha jól meg van
gerjesztve, de ekkor ugye eléggé meddő az árama.
Szóval erről szó sincs, hogy:
> különbség az, hogy a befektetett energiának hány százaléka lesz hő...
> megszorult állapotban ez 100 százalék, mivel nagyjából a slippel
> arányos a keletkező hő.
A forgórész-veszteség meg a szlip és a nyomaték szorzatával arányos, ha jól
emléxem. A szlip meg a nyomatékkal arányos, szóval a szlip négyzetével arányos a
forgórész-veszteség a névleges körüli tartományban, tehát az üresjárástól a
lineáris szakaszon, ahol még távol van a billenőnyomaték pontja.
> Értsd már meg, hogy a hőbiztosíték ebben az esetben nem a
> megemelkedett áramra fog elszállni, mert megszorult motornál nem
> növekszik meg az áram annyira, hogy a biztosíték elszálljon. A
> hőbiztosíték azért szakad meg, mert a motorban a hőfok jelentősen
> megemelkedett.
Nem akaródzik ezt elfogadni. :-)
hjozsi
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról