[Epitesz-barkacs] vizoracsere furcsasag

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Feb. 1., K, 12:51:18 CET

Hali!

No, ezért mondom. Hivatalosan a win xp minimális követelménye nagyon kicsi
(talán 64M ram), erre fel is megy, csak éppen teljesen használhatatlan lesz.
Tapasztalatom szerint valahol 512M-nál, de inkább 1G-nál kezdődik a
használható XP gép. (Messze a memória mennyisége a legfontosabb). Amelyik
gépen az XP jól megy, azon a win7 még jobban fog menni. Amelyiken meg nem
megy jól, hát, azon amúgy sem nagy élvezet semmit sem csinálni, csak
folyamatosan szaggatni, darálni fog.

Most raktunk egy 4 vagy 5 éves laptopra egy win7-et, gyönyörűen megy,
gyorsabb mint az xp. Pedig új korában sem volt csúcsgép.

De mondom, ha a gép bővíthető, akkor memóriát annyit tömjél bele, amennyi
belefér. Utána egy jó diszk, lehetőleg gyors SATA is sokat tud segíteni.
Aztán videokártya, és talán a CPU számít legkevésbé, egy bizonyos szint
felett. Persze lehet nagyon tetű CPU-kat is kifogni. A lényeg, hogy
megfelelően egyenszilárdságú legyen a konfiguráció.

Szabolcs