[Epitesz-barkacs] szintezes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 2., Sze, 20:53:47 CET

vajk fekete wrote:
> egy kommersz vizmertek az 0.5mm/m hibaju
>
> szerszamgepek beallitasahoz hasznalt precizios cucc 0.02mm/m
> felbontasu, es a

Amit belinkeltél, az is ilyen.
el se tudom képzelni, hogy ezt hogy oldják meg. 0,02mm az olyan kicsi, hogy egy
tolómérőn is kifoghat, pedig az direktben mér. Itt ehhez valami elképesztően
kicsi szög tartozik.

Ha meggondolom, ez olyan kicsi látószög, ha a holdra nézek, egy 7,7km-es kör fér
csak bele, vagy a balatonon átvetve hosszában csak 1,6m billenés engedhető meg.
Szinte hihetetlen.

És ezek szerint vannak pontosabbak is?

Ezzel meg egy lézerrel ki lehetne mérni, hogy a hegy gyomrában vagy a föld
mélyén van-e egy pármillió tonnás vas vagy ilyesmi. Az eötvös-féle inga ehhez
képest bakfity. :-)