[Epitesz-barkacs] ház szigetelés

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2011. Feb. 3., Cs, 14:50:08 CET

Szervusz HJózsi!

> csapadékvizet kivezető, a falnál tömített járda is elég lehet. Meg a
> pincének a páramentesítő kütyüvel való kiszárítása.

Ha nincs szigetelve a pince, a talajpára ellen csak ez véd, amíg
működik. Nálunk 17 méteren van a talajvíz, a talajpára mégis érezhető
hatású, ha megbontom a padlót. A ház körbe van véve szivárgóárokkal,
ereszcsatorna mindenütt.

> nedvességtartalma ne nőjön az égig, a fal - jó hőszigetelés esetén - a belső
> légtér hőfokával azonos hőfokú lehet teljes keresztmetszetében, ezért nincs
> oka páralecsapódásnak, hiszen seholsem éri el a harmatpontot jó esetben.

A fal, ha szigeteletlen, fölfelé vezeti a nedvességet egy darabig. Az
fölfelé haladva egyre kevesebb lesz benne, majd átmegy a levegő
páratartalma által diktált értékbe. Ha lezárod az egyik oldalát, ez a
határ följebb lesz, mint lezárás előtt. Azt nem hiszem el, hogy azon a
részen, ahol még a nedvességtartalom jelentős, és le van zárva,
garantálni tudod, hogy a falban nem lesz semmi rossz hatás. Elég arra
gondolni, hogy új házaknál a vízszigeteletlen részeket - alaptestet -
vízre érzéketlen XPS-sel szigetelik, szigetelés fölött meg vizet
fölvenni képes EPS-sel. Itt elő sem szedtem a fal lélegzését, csak a
lentről fölszedett nedvességet.

szia: Balázs