[Epitesz-barkacs] szintezes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 3., Cs, 16:03:14 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Mondok egy egyszerű példát. Kimérsz három pontot valamihez képest,
> ennek lesz valami hibája. Ezen túl kiméred a három pont egymáshoz
> képesti szögét, ismét egy másik hibával. A mérés nyilván
> túlhatározott, mivel a három pont helyéből már adódna a közöttük lévő
> szög. Ezen túl aztán ebből adódik, hogy a szögek összegének 180
> foknak kell lennie (háromszög) meg egyéb peremfeltételek. Ezekből
> kiindulva tudod addig masszírozni a mérési eredményeket, amíg
> pontosabb értéket nem kapsz.  Ugyanígy, ha nem az abszolút
> vízszinteshez képest mérsz, hanem megmérsz több ismert pont egymáshoz
> [...]

Nem értem. Ha van egy rakás tereptárgyam, mint pontok, pl lerakott kövek,
azokból szerintem semmiféle méréssel nem tudok vizszintest képezni, ha nincs
semmim, ami legalább közelítőleg magától tud vizszintest mutatni. Tehát
vízmérték, függőón, vagy efféle. Ha "ismert" pontot mérek, azalatt azt értve,
hogy tudom a magasságukat, akkor a feladatot már mások előttem elvégezték.

A gps leírását köszönöm, de így nem fogom tudni rendesen megérteni. Egyelőre nem
is törexem rá. A mértékekre is szükség lenne, meg még egy halom dologra.