[Epitesz-barkacs] szintezes

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2011. Feb. 3., Cs, 16:41:53 CET

> Nem értem. Ha van egy rakás tereptárgyam, mint pontok, pl lerakott kövek,
> azokból szerintem semmiféle méréssel nem tudok vizszintest képezni, ha
> nincs semmim, ami legalább közelítőleg magától tud vizszintest mutatni.
> Tehát vízmérték, függőón, vagy efféle. Ha "ismert" pontot mérek, azalatt
> azt értve, hogy tudom a magasságukat, akkor a feladatot már mások előttem
> elvégezték.

Hali!

Ez így van. Természetesen feltételezet, hogy vannak ismert pontjaink (ezt
lehet megvenni a földhivataltól), de a kérdés igazából nem a vízszintes
meghatározása volt, ha jól követtem a dolgokat, hanem egy (vagy akárhány)
pont meghatározása az ismert pontok alapján, illetve az, hogy ha van pár
ismert pontom, meg egy pontatlan vízmércém, akkor mit tudok csinálni. De
akkor lehet, hogy én értettem félre a kérdést, és csak belemagyarázok.

Szabolcs