[Epitesz-barkacs] ház szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 3., Cs, 16:32:11 CET

Balázs Bámer wrote:
> Nincs vízszigetelve a pince?

Anno valami fóliát lefektettem a fal mellé, de ha nagy eső jön, és a kurvakutya
kikaparta a fal mellett a földet, volt, hogy úszott a vízben idebenn ezmegaz.
Most nem történik ilyen, mert leraktam járdalapokat meg zsaluköveket oda, nem
tudja a rohadék kikaparni. :-)

> Mi a helyzet a légkondik párakivonó funkciójával? Mennyire szellőzik?

Nem nagyon szellőzik, mert körberaktam hungarocellel, és még az ablakokat (azok
nyílásait) is lefedtem, csak 1-et hagytam meg, és a bejárati ajtót. Néha
szellőztetek, de csak ha valami olyasmit csinálok, pl festek, akkor
ventillátorral is nyomatom ki a dzsuvát, de ez ritka. Alapvetően a ventillátor
nyílása is el van tömve. Azért vannak helyek, ahol tud a levegő szerényen
közlekedni.

A klímákkal csak fűtök ilyenkor, nincs páraelvonó funkció. Be is fagyna a
kondenzvíz a kivezető csövekbe. :-)

Csak azt akartam ezzel elmesélni, hogy a talajból a falba kerülő nedvesség sok
esetben alapvetően közvetlen csapadék-eredetű.

Ettől függetlenül a Szepygab által javasolt szigetelési mód igen hasznos lehet.
Főleg, ha az általam is említett csapadékvíz faltól való kizárása is meg van
oldva. Ekkor a hőszigetelés normál esetben nem okozhat penészt, csak ha az
általam is (meg sok szakember által akár médiában) említett hibákat elkövetik.

Hőszigetelésnél az a hiba is megeshet, ha párazáró a hőszig. hogy túl vékonyra
veszik, ezzel elrontják a harmatpontot a falban. Tehát a fal nem túl rossz
hőszigetelésű, és benne jelentősen esik a hőmérséklet kifelé haladva, de a
páralezárás miatt a páratartalma nem esik közel sem olyan mértékben, ezért
kifelé egyre magasabb lesz a rel. páratartalom magában a falban. Ha előáll
valahol a harmatpont, akkor a fal nyeli a vizet, és belül nedvesedik
folyamatoan, és lehetnek időszakok, amikor ez a felületen is penész formájában
megnyilvánul.

Szóval szigetelni csak vastagon, szépen, ahogy a csillagos ég pénze bírja. :-)
Pl hungarocellből már a 10 centi nemhogy túlzás, hanem egyre inkább kevés.
Vannak, akik 15...25 centiről beszélnek. Idővel lesz is létjogosultsága. Meg a 3
és 4 rétegű ablakoknak is. Meg a hővisszanyerő szellőzéseknek és még biztos van
pár dolog, amit fel lehet sorolni, és itt sok szó esett már ezekről.

Nálad mi az ábra, megvan már félig-meddig a tervezett hővisszanyerős szellőző?