[Epitesz-barkacs] szintezes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 4., P, 02:25:51 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a 1960-as évek elején  (a most szintezésre gondolt) telken
> volt almafa, sárgabarackfa, volt szőlő is
>
> az 1960-as évek közepe után halastavat csináltak a Holt-Tiszából,
> és egyre jobban duzzasztották, így először a legmélyebb ponton a
> sárgabarackfa
>
> döglött meg, következő  évben az almafa döglött ki, utána a
> magasabb részen a szőlő is.

Fogalmam sincs, mi az ábra ezügyben, de nekem valami nem világos az egészből.

Akkoriban (szintén a 60-as évek lehetett), amikor úszkáltunk a holttiszában,
szerintem azt nagyon már nem lehetett felduzzasztani, mert a partmenti házakat
elöntötte volna. A víz akkor is lassan folyt, szóval akkor is tószerű állapotú
volt már, ahogy a holtduna is manapság is.

Ha arra járok valamikor, újra szétnézek a régről ismert helyeken, már ha
odatalálok, mert marha sok ám az a csaknem 50 év! :)

Elöntött területek meg jócskán keletkeztek, mert elcseszték a vízelvezető
rendszereket, meg ahova le folyhattak volna a fölös vizek. Erről több riportot
hallottam-láttam már.