[Epitesz-barkacs] szintezes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 4., P, 01:52:18 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.02.04. 00:23:40 +1h-kor írta:

> Az lehet. Nekem a holttiszához sok gyerekkori élményem fűződik, az tök jó
> hely  volt.

a 1960-as évek elején  (a most szintezésre gondolt) telken
volt almafa, sárgabarackfa, volt szőlő is

az 1960-as évek közepe után halastavat csináltak a Holt-Tiszából,
és egyre jobban duzzasztották, így először a legmélyebb ponton a sárgabarackfa

döglött meg, következő  évben az almafa döglött ki, utána a
magasabb részen a szőlő is.

ekkor már csak kukorica maradt életben, de a szántáskor a ló szügyig
besüllyedt a
magas vízszint ( 1 ásónyom = kb 30cm a talajfelszínhez viszonyítva ) miatt

utána már csak nád maradt

1976-ra már a kövizig is és bíróság is vízszintcsökkentésre kötelezte a
halastó-
üzemeltető céget, és a halgazdaság befejeződött

ehhez képest ma is ásónyomnyira is van víz (az év felében részében)

szóval egy működőképes szőlős-gyümölcsösből mára nádassá szarrá vált
(vízszintnövelés miatti) telek  "jövője izgat"