[Epitesz-barkacs] Ökölszabály Re: ház szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 4., P, 14:15:15 CET

Varga Tibor wrote:
> Sziasztok! Azt nem írtam az első levelemben, hogy a csempézés nem
> fürdőszobában volt, hanem egyoszlop volt a szabadban tető
> alatt.Tornácnak hívják, ha nem tévedek.Az eső nem esett rá.

A következő leveledben pedig megírod, hogy vízvezeték is megy benne, és csőtörés
volt. :-)

Érdekes kérdés egyébként, hogy mekkora lehet a max magasság, amit kapilláris
hatással el lehet érni. Gondolom az ökölszabály alapvetően sima malterral rakott
téglafalra vonatkozik úgy, hogy tud párologni is, és talán vízben áll az alja,
nemtom.

Ha csak neves a talaj, a talajvíz lent van a fenében, a kapillárishatás ott is
kell, hogy érvényesüljön. Tehát, ha a fal alsó, talajban lévő része el van
szigetelve a környezettől, akkor ott hozzáadódik egy jelentős méret a kapilláris
hatás szempontjából.