[Epitesz-barkacs] nem auto :-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 8., K, 12:15:50 CET


vajk fekete wrote:
> ez nem ebben a cikkben volt, ezen a volkswagenesek gorcsolnek.
>
> generatorral aramot termelni, es azzal hoszivattyut hajtani
> gazdasagilag ertelmetlen.
>
> 1. generator akkora, hogy a hulladekho kepes teljesen megoldani a
>  futest - nagyon kicsi lesz a kihasznaltsaga, a nevleges
> teljesitmenyhez kepest az eves atlagos teljesitmeny nevetsegesen
> kicsi lesz. igy a beruhazas tokeigenye es a cucc karbantartasi igenye
> tok nagy a hasznossagahoz kepest
>
> 2. generator kicsi, igy futesi szezonban szinte allandoan megy,
> nyaron is egesz sokat. van mellette egy mondjuk kondenzacios gazkazan
> (ez volt a linkelt vaillantos cikkben)
>  - plusz beruhazasi igeny a gazkazan, aminek igy a kihasznaltsaga
> kisebb mint a generator nelkul lenne
>  - van redundancia
>  - a generator kihasznaltsaga nagy, a sajat beruhazasi es
> karbantartasi koltsegehez kepest viszonylag sokat termel.
>
> persze az ossz beruhazas igy is tobbszorose mintha csak gazkazan
> lenne. az haszon meg a megtermelt aram es a csokkentett co2
> kibocsatas a magaban gazkazanhoz kepest. ha jo dragara arazom a
> co2-t, akkor megerheti
>
> 3. kicsi generator, az arammal mondjuk talajszonda hoforrasu
>  hoszivattyut hajtva - ez a legdragabb, a szonda is draga, a
> hoszivattyu is draga, es a generator is draga
>  - nem termel aramot, bar nyaron valamicsket termelhet
>  - nincs redundancia
>
> az elonye az, hogy a felhasznalt gazra nezve mondjuk 150% a hatasfok,
> tehat a mezei gazkazanhoz kepest 33%-al kevesebb gazt fogyaszt, es
> ennek megfeleloen ennyivel kisebb a co2 kibocsatas is. tisztan
> gazdasagilag nezve nem tobb a haszon mint a 2-esnel, viszont joval
> tobbe kerul.
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja
> <epitesz at lists.javaforum.hu>
> Sent: Mon, 7 February, 2011 23:44:57
> Subject: Re: [Epitesz-barkacs] nem auto :-)
>
> vajk fekete wrote:
>
>> microchp-t egy csomoan arulnak europaban, vannak uzemelo, kissorozatu
>> cuccok. a volkswagen meg asszem az elso partiz darabnal tart abban a
>> projektben, ahol hasonlo minieromuvek vannak hazakban, nagy hopuffer
>> tartallyal, es internetes kozponti vezerlessel. az a terv, hogy ha jo
>> sok lesz a rendszerben, akkor egyreszt statisztikailag elorejelezheto
>> az elektromos teljesitmeny, masreszt a puffer miatt a kozponti
>> vezerles par napon belul idoben tologathatja hogy kinel mikor megy a
>> motor, ezzel kepes az ossz kimeno elektromos teljesitmeny terv
>> szerinti tartasara. magyaran a letelepitett ezer minieromu szerzodhet
>> mintha egy rendes kiseromu lenne, tudja vallalni a
>> rendelkezesreallast, tervezhetoseget, hasonlokat, amiket egy eromunek
>> tudnia kell.
>
> Ez így már elég jól hangzik. (Lehet, hogy én sem olvastam el
> rendesen, miről is van szó.)
>
> hjozsi
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
>
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról