[Epitesz-barkacs] nem auto :-)

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Feb. 8., K, 09:40:28 CET

ez nem ebben a cikkben volt, ezen a volkswagenesek gorcsolnek.

generatorral aramot termelni, es azzal hoszivattyut hajtani gazdasagilag
ertelmetlen.

1. generator akkora, hogy a hulladekho kepes teljesen megoldani a futest
 - nagyon kicsi lesz a kihasznaltsaga, a nevleges teljesitmenyhez kepest az eves
atlagos teljesitmeny nevetsegesen kicsi lesz. igy a beruhazas tokeigenye es a
cucc karbantartasi igenye tok nagy a hasznossagahoz kepest

2. generator kicsi, igy futesi szezonban szinte allandoan megy, nyaron is egesz
sokat. van mellette egy mondjuk kondenzacios gazkazan (ez volt a linkelt
vaillantos cikkben)
 - plusz beruhazasi igeny a gazkazan, aminek igy a kihasznaltsaga kisebb mint a
generator nelkul lenne
 - van redundancia
 - a generator kihasznaltsaga nagy, a sajat beruhazasi es karbantartasi
koltsegehez kepest viszonylag sokat termel.

persze az ossz beruhazas igy is tobbszorose mintha csak gazkazan lenne. az
haszon meg a megtermelt aram es a csokkentett co2 kibocsatas a magaban
gazkazanhoz kepest. ha jo dragara arazom a co2-t, akkor megerheti

3. kicsi generator, az arammal mondjuk talajszonda hoforrasu hoszivattyut hajtva
 - ez a legdragabb, a szonda is draga, a hoszivattyu is draga, es a generator is
draga
 - nem termel aramot, bar nyaron valamicsket termelhet
 - nincs redundancia

az elonye az, hogy a felhasznalt gazra nezve mondjuk 150% a hatasfok, tehat a
mezei gazkazanhoz kepest 33%-al kevesebb gazt fogyaszt, es ennek megfeleloen
ennyivel kisebb a co2 kibocsatas is. tisztan gazdasagilag nezve nem tobb a
haszon mint a 2-esnel, viszont joval tobbe kerul.

vajk