[Epitesz-barkacs] Matek fgy.

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2011. Feb. 11., P, 09:04:49 CET

Szervusz HJózsi!

> Azért meg vagyok ám döbbenve! Szerintem nem a szüleid követték el a legfőbb
> hibát. Kezd bennem stabilizálódni az a nézet, hogy a magyar iskolarendszer
> valami elképesztően szar, és ha születnek jó eredmények, az a tanítás

Sok hibája van ennek a poroszos iskolarendszernek, de elég megnézni az
unokatesómat. Nem járt Waldorfba, nem cseszegették vagy paszírozták,
és sokkal boldogabb lett, mint én. Legalábbis eddig így volt, most
kezd fordulni az én helyzetem is. Kertépítő, imádja csinálni, és jól
csinálja. Viszont nem kiemelkedő tehetség, csak megtalálta a helyét.

> Sajnos nem vagyok képben, hogy a waldorf mire képes, mik az eredményei,
> egyáltalán, mi a módszere. Pedig érdekes lenne a statisztikákból is valamit

Sajnos én sem, pedig érdekelne. Itt nincs Waldorf, de van japán-magyar
iskola, ami hasonlóan nem a régi poroszos módszert követi. Persze ezt
sem ismerem.

> Ami érdekes lenne, ha ismernénk részleteiben a waldorf módszert, hogy innen
> számarányuk szerint kerülnek-e ki nagy művészek, tudósok, eredményes
> vezetők...

Nem ez a lényeg. Találja meg a helyét, legyen boldog, rugalmas, ne
legyen megélhetési gondja. Mindegy, hogy lángossütő vagy atomtudós,
mind a kettőt lehet szeretni és rettentő jól csinálni. Az más kérdés,
hogy én pl. nem szeretnék lángossütő lenni.

> ha nem korbáccsal, hanem ismerve a kölök adottságait gyengéd szülői
> erőszakkal
> eljuttatni a képességekhez valamilyen szinten. Pl szóba jöhet beszélgetés,

Ez nagyon érdekes kérdés, ezt most nem tudom. Az biztos, hogy
valamivel, vagy pár dologgal foglalkozzon keményen, odaadással.

szia: Balázs