[Epitesz-barkacs] Matek fgy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 11., P, 08:54:20 CET

Balázs Bámer wrote:

> szinten. Képzelheted, hogy rettegtem a magyartól és töritől, egy
> tetszőleges verssel ki lehetett volna kergetni a világból suli alatt.
> és érdeklődés. Mostanra már én is tök szeretek verset olvasni. Ha
> megmarad az érdeklődés, vagy valami felkelti, egyből kitanulja a

Azért meg vagyok ám döbbenve! Szerintem nem a szüleid követték el a legfőbb
hibát. Kezd bennem stabilizálódni az a nézet, hogy a magyar iskolarendszer
valami elképesztően szar, és ha születnek jó eredmények, az a tanítás ellenére
történik, illetve a már emlegetett versenyszellem következménye. (Tehát, hogy a
jótanuló érzi, hogy a témában több, mint a többiek, őt ez motiválja, a
rossztanulót meg visszafogja, értelmetlennek találja, hogy foglalkozzon
egyáltalán a témával, és az iskolarendszer meg a szülő ezt tovább rontja azzal,
hogy paszírozza, mint a paradicsomot, a levet is kinyomják a szerencsétlenből.
Belőlem is kinyomták, de annyira, hogy én el se jutottam odáig, hogy verset
szívesen olvassak. Max jó színésztől meghallgatom.)

Sajnos nem vagyok képben, hogy a waldorf mire képes, mik az eredményei,
egyáltalán, mi a módszere. Pedig érdekes lenne a statisztikákból is valamit
tudni. Ha az a módi netán, hogy csak az érdekeset, a semmi kemény munkát,
kitartást favorizálja, mondhatnám, hogy a játszva tanulást, a nehézségek
ellenére történő továbbhaladást mellőző módszerről lenne szó, az marhára nem
készít fel az életre. Még egy elsőre érdekesebb feladat is igen kellemetlenné
tud válni, ha hetekig, hónapokig kell csinálni, hátmég egy kellemetlen, de
muszájfeladat!

Ami érdekes lenne, ha ismernénk részleteiben a waldorf módszert, hogy innen a
számarányuk szerint kerülnek-e ki nagy művészek, tudósok, eredményes vezetők...
Lehet erről valamit tudni?
És ha igen, nincs-e mögötte egy ilyen plusz löket, mint amire most Ács Gábor
készül? Mert ez meghamisítja a dolgokat, ez már nem tisztán waldorf eredmény
lenne.

Hallani lehet néha riportokat olimpikon úszókkal pl. Tényleg ott a kényszer.
Marha nehéz folyton hajnalban kelni, lenyomni reggel azt az x km-t a medencében,
aztán csinálni a melót az iskolában, mint a többiek, aztán nem kimenni a térre
marhúni, hanem újra be a medencébe, és tovább róni a km-eket. Vagy ugyanígy
nyúvasztani a hegedűhúrokat, püfölni a zongorát. Szóval van abban valami, hogy
ha nem korbáccsal, hanem ismerve a kölök adottságait gyengéd szülői erőszakkal
eljuttatni a képességekhez valamilyen szinten. Pl szóba jöhet beszélgetés,
amiben példák jönnek elő, hogy mi a különbség az a két ember között, akik
egyikének fingja sincs ezesetben a számok, természeti összefüggések világáról, a
másiknak meg van. Pl akinek nincs, az simán bekajál egy ilyen hoaxot:

"Vigyázzatok, földrengés lesz!

Dr. Novák Gergely a Magyar Tudományos Akadémia, Földrengést- kutató Intézet
főosztályvezetője, hónapok óta tartó rétegmozgásokat regisztrált. 97%-os
valószínűséggel: 2011. 02. 12.- én a Richter skála szerinti 7- es szintet elérő
földrengés várható Magyarország Pilisi hegység déli vonulatától keletre lévő
epicentrumból.

Mindenki szóljon az ismerőseinek erről. Akinek ingatlanja van, nézze meg,
földrengés ...."

Akinek meg van, az fogja a fejét, esetleg utánanéz, hogy létezik-e ez a személy
egyáltalán. (Kiderül, hogy nem.) De akinek van fogalma arról, hogy a földrengés
kb hogyan is keletkezik, annak egy ilyen hír abszolút hiteltelen.

És ilyen példát biztos sokféle témában lehet hozni.