[Epitesz-barkacs] Matek fgy.

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2011. Feb. 11., P, 05:57:20 CET

Szervusz Gábor!

Igaza van HJózsinak, magam példáján is látom. Szüleim erővel kitűnőt
csináltak belőlem végig, pedig humán tárgyakból nem voltam 5-ös
szinten. Képzelheted, hogy rettegtem a magyartól és töritől, egy
tetszőleges verssel ki lehetett volna kergetni a világból suli alatt.
A nyelvtant szerettem, azt magamtól tanultam, mert rájöttem, hogy ha
gimiben nem tanulok meg helyesen írni, akkor sehol. Ugyanakkor
anyukámtól is féltem...

> A Waldorf az EQ fejlesztésében biztos, hogy tökéletes, ezen kívül az általam
> ismert egyetlen hely, ahol nem égetik ki a kölyök agyát, a tanárok
> emberségesek, türelmesek, nyílt tekintetűek.

Pont ezért nem javaslom, hogy beszerezd és gyakoroltasd a könyvet. Nem
a matek a legfontosabb a mai világban, hanem testi-lelki egészség és
érdeklődés (ez utóbbi kettőre mindenki sz at rik, legalább a Waldorf nem)
és érdeklődés. Mostanra már én is tök szeretek verset olvasni. Ha
megmarad az érdeklődés, vagy valami felkelti, egyből kitanulja a
gyereked az aránypárokat meg a kamatos kamatot, és tudja majd
használni. Ma már én is tök szívesen utánaolvasok vagy gondolkodom
történelmi példáknak, ról, ha valamit azzal meg akarok érteni.

> is tanítják, de szerintem nem olyan hangsúllyal, ami pl. egy műszaki pálya
> megalapozásához kellene. De még ettől a szinttől is lemaradt a fiam,

Biztos, hogy ő műszaki pályára fog menni?

> Legalább az én kölyköm ne legyen a szellemileg eltespedt népesség része.

Elvárásokat lehet és kell támasztani, persze nem minden téren és nem
irreálisat. Amiben jó, azzal foglalkozzon sokat. Ismét csak Vekerdyre
vagy Ranschburgra tudok hivatkozni. Már nem tudom, melyik írta, hogy a
gyerekkel együtt tanulni szarvashiba. Itt van példának a feleségem és
sógorom, akikkel egy percet nem tanultak együtt sohasem, és tök
értelmes, nyitott emberek lettek. Ott annyi hangzott el: miért csak
kettes vagy hármas? Legközelebb jobb legyen. A matek, fizika, műszaki
dolgok is érdeklik őket, feleségem tök sok ilyet kérdez. Igaz, hogy
irodalmat olvasott gimiben fizikaórán, mert nem kötötte le, de az
átlag nőt erősen meghaladó fizikai világképe van. Ezt apjának
köszönheti,  mert sokat segített neki a műhelyben, ház körül.

Persze a te döntésed, csak leírtam azt, amit tapasztaltam meg olvastam.

szia: Balázs