[Epitesz-barkacs] Matek fgy.

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2011. Feb. 11., P, 02:17:41 CET

Nem akarom az építész listát ezzel terhelni, szóljatok rám ha fejezzem
abba -alapvetően a könyvet keresem, hátha itt valakinek a gyereke már
kinőtte.

A Waldorf az EQ fejlesztésében biztos, hogy tökéletes, ezen kívül az
általam ismert egyetlen hely, ahol nem égetik ki a kölyök agyát, a
tanárok emberségesek, türelmesek, nyílt tekintetűek.
A hagyományos világban a matek szerintem a legfontosabb, persze a
Waldorfban is tanítják, de szerintem nem olyan hangsúllyal, ami pl. egy
műszaki pálya megalapozásához kellene. De még ettől a szinttől is
lemaradt a fiam, valahogy marhára ellustult ebben a laza iskolában.
Csúnya volt az írásképe, hát addig másoltattam vele napi egy oldalt,
amíg rá nem kényszerült, hogy odafigyeljen erre, tudta hogy addig úgysem
hagyom békén. Már rendezetten ír, most jön a matek. Az írásnál sem
kerestem motivációt, csak közöltem vele, hogy ezt minden nap csinálnia kell.
Egyenletek megoldása, szöveges feladatok, törtek, stb. ezek tök alap
dolgok, olyan szinten benne kell lenni az ember kezében, mint
autóvezetésnél sem gondolkozol, hogy melyik sebesség melyik után jön.
Ehhez jön, hogy ha az ember használja az agyát, az mindenre kihatással
van, az egész életét sokkal tudatosabban éli. ezt magamon is
megfigyeltem, volt pár év az életemben, amíg csak úgy dolgoztam, és
mikor újra elkezdtem programozni, ráadásul magasabb szinten tanulni mint
valaha, onnantól mindent sokkal logikusabban, következetesebben
csináltam, gyorsabban hoztam döntéseket, mindenféle hétköznapi ügyben
hamarabb megláttam a lényeget.

Legalább az én kölyköm ne legyen a szellemileg eltespedt népesség része.

Gábor