[Epitesz-barkacs] Matek fgy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 11., P, 01:16:03 CET


Acs Gabor wrote:
> A legtöbb gyereknek nincs motivációja a matek irányába, így neki sem.
> De muszáj gyakorolnia, és kész.

Hát fene tudja, ez így nem biztos, hogy okés. Nekem is muszáj volt nemtommit 
gyakorolnom, asszem törit, és a bukásig is eljuttattak. Tudod, tökfőzelék 
effektus. Ha bármilyen ételből muszáj az előírt adagokat megenni, abból okádás 
lesz.

Na de ha neked van valami trükköd, amivel rávezeted, hogy ez milyen fasza dolog, 
milyen érdekes dolgok vannak a világban, amiket enélkül lehetetlen megérteni, az 
más tészta. Csak attól óvnálak benneteket, hogy egyfajta istentelen kényszer 
legyen a dologból.

Arról sajnos fogalmam sincs, hogy az érdeklődést hogyan lehet felkelteni.

Másrészt abban se hiszek, hogy eleve nincs a kölyköknek motivációjuk. Abban 
inkább, hogy van, akiben nincs, van, akiben meg van. Kiben mi felé. Egyik inkább 
verset tanulna, a másik zenét, a harmadikat a mat-fiz érdekli, a negyediket a 
kémia, az ötödiket a sport, és persze vannak átfedések is.

Marha nehéz felismerni, hogy a gyerkőc miféle. Pl ha kiderül, hogy logika módon 
áll neki feladatok megoldásához, az egész más, mintha inkább valami 
tekintélyesebb, falkavezérre szeret hallgatni, vagy megtanulni, memorizálni, 
hogy szokták az ilyesmit megoldani. Ezek marha nehezen kikutathatók. Ismerek 
olyat, aki kiváló volt matekból, aztán sokkal később derült ki számomra, hogy 
őneki inkább iszonyú jó magnófeje volt, és sokkal kevésbé logikai alapon vágta a 
matekot, mint megtanult rengeteg dolgot úgy, ahogy én képtelen lettem volna. 
Tanerő a talpán, aki ezt szét tudja választani!

A waldorfnak nem az lenne az egyik lényege, hogy a kölykök lehető legjobb 
oldalait erősítik, és kiderül, ki merre akar vagy szeretne menni? Én persze 
egyetértek azzal, hogy a világ, ami körülöttünk van, működik valahogy, sokkal 
könnyebben érthető meg kellő természettudományos felkészültséggel, de a világnak 
csak egy része, egy oldala. A másik oldala, ami az élethez lehet, hogy 
előnyösebb, ha azt vágja, az emberi, érzelmi oldal, úgy is mondhatni, hogy 
érzelmi intelligencia, azzal szerintem manapság sokkal többre lehet menni. 
Legföljebb nem fogja tovább vinni a cégedet. :-) Vagy igen, de mint vezető meg 
tulaj, és szakembereket fogad fel a műszaki részfeladatok megoldására. (Van is 
ilyen cég a praxisomban. Közgazdász gyerek, és vegyipari, környezetvédelmi 
területen dolgozó céget visz öröklésképpen. Vannak vegyészmérnök és más 
szakmabeli alkalmazottai. Neki szerintem fingja sincs az egészről, max amit 
felszedett menet közben.)

> tapasztalni. Ha meg jól fog menni, legalább matek órán ő lesz a
> legpengébb, hátha akkor megkedveli.

Ez lehet, hogy beválik. Bármilyen iskola is van, létrejön ez az elbillenés. Aki 
jó valamiben, azt ez motiválja, a többit meg lesújtja. Amazok kényszerből 
tanulják, emez meg vágtat, mert élvezi, hogy ő a jó.

Szóval azért drukkolok, biztos fog sikerülni, de majd sokkal később szívesen 
olvasnék róla, hogy mi lett a vége, merre indult el.

hjozsi 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról