[Epitesz-barkacs] Matek fgy.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 11., P, 10:21:34 CET

Varga Tibor wrote:

> szinvonalonkelletlenül végzi. Mert nem az ő célja volt.Érd el, hogy
> legyen célja!A saját céljáért küzdeni fog! Üdv. Tibi

Ja igen, a célról is valami apróság:
Vannak a családban érdekes esetek.
Egyik: leányzó eljutott az érettségi táján a pályaválasztáshoz. Fogalma se volt,
mi érdekli, de muszáj volt dönteni. Úgy döntött, hogy elment egy
pszichológushoz, hogy annak a segítségével jöjjön rá, mi is érdekelheti igazán.
Sikerült neki, ma olyan területen dolgozik, sőt, máig tanul is, hogy fejvadászok
hajtanak rá.

Másik: nála kisebb tanulási problémák voltak még általánosban, és jött a
középiskola. De nem nagy eséllyel, mert ugye ahhoz jobb eredményeket kellett
volna produkálni. Mi érdekel - vetődött fel a kérdés. Meghányta-vetette magában
a dolgokat, és kihozott egy halál meglepő dolgot: üvegművesség, ha nem is így
fogalmazta meg.

Elvitték egy üvegműves műhelybe, hogy lássa, mi is az. Maszek műhely, és mint
ilyen hát nem valami oltári frankó körümények... szóval megijedt. :-) Jól ment
neki a matek, és találtak egy matek szakos osztályt egy gimiben, arra ráhajtott
keményen, el is végezte....

Vagyis: az elrettentés is tud eredményes lenni! :-) Akár álnok módon, előre
tudva, mi lesz az eredmény, akár jóindulatúan is.

De a fordítottja is bejöhet: anno a középiskola vége táján elvittem a lányaimat
egy kis "egyetemi levegőt szívni". Vagyis bementünk a BME-be, járkáltunk az
épületek között, meg bennük, főleg a K épületben, meg a hozzá közeli központi
könyvtárban, és közben mesélgettem ezt-azt.

Nem tudom, hogy végül ennek volt-e köze ahhoz, hogy mindketten sikeresen
felvételiztek valamelyik egyetemre, de nekem gyanús, hogy igen. Majd kifaggatom
őket, hogy szerintük hogy is volt ez. Érdekes, hogy azóta se jutott eszembe erre
rákérdezni.