[Epitesz-barkacs] fal vízszigetelés

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2011. Feb. 11., P, 22:10:45 CET

Sziasztok!

Sztem az acéllemezes megoldás a biztos. Házilag valószínűleg csak az tudja
megcsinálni, akinek egyébként is ez a munkája:). Nyilván kell hozzá némi
tapasztalat, meg amivel beveri. Fugába illik betolni, de vegyes anyagú
falnál ez többnyire nehezen értelmezhető. Mészkőbe még talán belemegy.  Ha
ezt csinálod, örökéletűnek gondolom. Statikailag biztosan nem ront az
épületen, Ellentétben a "kibont-szigetel-visszafalaz" megoldással. Nem tudom
elképzelni, hogy ezt a falak repedése, kisebb nagyobb mértékű megrogyása
nélkül meg lehetne csinálni. Legfeljebb, ha a kibontott rész magassága ex
has legalább fél méter, vagyis kellőképpen alá lehet támasztani, illetve
ékelni az új falrészt. A körbefűrészelés detto. Az persze már keveset vesz
ki a falból (1cm?), de ha a mozgást nem tudja rugalmasan felvenni a
szerkezet, akkor meg fog repedni. Ha nem is a beavatkozáskor, akkor majd
később. A vegyi szigetelés nem időtálló. 10-15 évet saccolok rá, aztán meg
kell ismételni. Nem jár kisebb felfordulással, mint az acéllemez, de talán
fele-harmada az ára. Cserébe nagyon kényes a technológiára. Sztem.

Üdv
pi